Ceasardressing

Här är receptet på Ceasar-dressingen jag gjorde igår! Ett recept av Leila Lindholm. Hon använde den till sin Ceasarsallad med chiliräkor och krutonger.
 
Ceasardressing
2 st äggulor 
2 msk rödvinsvinäger 
1 klyfta vitlök 
flingsalt 
svartpeppar från kvarn 
1 dl god olivolja 
1 dl solrosolja 
0.5 dl mjölk (3%) 
1 bit färsk parmesanost 
0.5 st citron, saften 
några droppar tabasco
 
 

1. Vispa samman gulor med vinäger, riven vitlök, salt och peppar.

2.  Slå i oljan i en tunn stråle under konstant vispning och tillsätt mjölken i omgångar varefter dressingen tjocknar.

3. Rör i fint riven parmesanost (1 dl), citronsaft och tabasco.

 

Jag följde inte receptet helt, såklart. Tror aldrig jag gjort det sen jag var klar med hemkunskapen i skolan, haha! Om jag ens gjorde det då..

 

Idag har jag jobbat 7-16 på Ica. Riktigt roligt faktiskt! Och mer jobb blir det på onsdag :)

 ICA-Moa
 
Och jag tror vi kan ha världens bästa erbjudande i butiken, men jag vet inte riktigt än. Nämligen mörk choklad för endast 10kr OCH den är mjölkfri... Gissa vem som köpte hem en massa innan hon gick hem. Jag har dock inte smakat den så jag låter det vara osagt om det nu är ett så bra erbjudande som jag hoppas på ;)
 Två av tre smaker kunde endast innehålla spår av mjölk! Tänk om den är god alltså...

 



Kommentarer
Ida

Jag ääälskar den med bären! :)

Svar: Meeeen! Det var väl tusan vilken otur då - den enda som inte var mjölkfri ju :(
Moa Isgran

2014-03-11 @ 20:10:13
Ida

Ups, det kollade jag inte ens... Tänker att det generellt sett är mycket lite mjölk i mörk choklad. Det funkade för mig iaf men jag äter inte så mycket mörk choklad åt gången :)

2014-03-12 @ 17:11:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0