Club Sandwich & Sambomys

Idag stod det "Umgås med Sambosara" på kvällsschemat! Det började med en tur till Ica för att inhandla ingredienserna till middagen. 


Och titta vad vi hittade på Ica! Får Ica julpynta så får väl jag?



Och vi ska ha styrelsen här på lördag, teambuilding och möte på gång. Givet är en välkomstdrink och det blir garanterat den vi testade efter lite tips från mamma & pappa. TUSENGOD!




Jag lagade Club Sandwich åt oss med hemmagjord chilimajonnäs och guaccamole. 




Helt magiskt gott! Ja så gott att ni minsann ska få receptet!
 
 
Emmas Chilimajonnäs

2 äggulor
1/2 msk vitvinsvinäger
3/4 dl sweet chilisås
1 krm salt
1 krm svartpeppar
2 dl rapsolja
1 msk finhackad persilja
1 msk finhackad röd chilifrukt (t ex spansk peppar)

Vispa ihop äggulor, vinäger, sweet chili, salt och peppar. Tillsätt oljan, först droppvis och sedan i en fin stråle, under fortsatt vispning. Blanda ner persilja och chili.

 

Jag stekte kotletter som jag marinerat och sedan skivat tunt. Lade guaccamolen underst, sen sallad, gurka, rödlök, tomat, kött, chilimajonnäs, bacon sedan upprepade jag allt innan jag toppade med en sista brödskiva och en grillpinne rakt igenom allt för att hålla ihop mästerverket.

 


Kommentarer
Amanda

Åå det där såg riktigt smarrigt ut min vän!!!

Svar: Det måste testas Mandis! 😘
Moa Isgran

2014-11-14 @ 07:42:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0