Casepresentation

Idag var det dags för presentationen av Caset vi har arbetat med ett tag nu. Hur Nespresso ska ta sig vidare, vad som blir nästa steg för dem. Informationen vi fick innan presentationen var att vi skulle hålla oss på 10 minuter men när vi kom dit så satte läraren ytterligare lite press på oss. Fem minuter fick vi till att presentera endast problemformulering, alternativ och rekommendationer. Då min del av presentationen var inledning och bakgrund så "slapp" jag presentera. Lite synd, då jag tycker det är roligt men mina grabbar skötte det utmärkt! 

Anders och Tobias presenterar vårt förslag till Nespresso. Förslaget är att de ska använda sig av molntjänster och låta kunderna koppla upp sig mot molnet där även nespressomaskinerna är uppkopplade. Detta innebär att du från sängen kan via telefonen, eller annan enhet, be nespressomaskinen att brygga dig en kopp kaffe så är det klart tills du går upp! Även lagersaldo kommer att erhållas, och antingen så beställs det automatiskt nya kaffekapslar eller så får du en notis till dina enheter om att du bör beställa nya kapslar. Vi hade en liten diskussion efteråt om vilken case-lösning som var den mest fördelaktiga och vår lösning var uppskattad! 


Efteråt så promenerade jag med Tobias till Husman där vi åt mumsgod lunch! Helstekt fläskfilé med rödvinssås och rotfrukter! Vi blev ett himla stort glatt gäng med Alex, Bobby, Simon, Johan, Victor, Maria och Mathilda!
Fredagslunch borde jag hänga med på oftare alltså!


Snart är det dags för jobb! Först ska jag fixa lite med hemtentamen, har just kommit fram till vad jag ska komplettera med och det känna toppenbra! Älskar att veta vad jag ska göra så jag bara kan köra :D Ikväll blire mys på HÖG nivå med favoritflickorna. Tjockt ska det va, muhaaha! Först jobb 16-20 dock. Hoppas det kommer massa skoj folk & handlar :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0