Nytt liv, nya utmaningar, nya kunskaper!

 
Ni som har koll vet att jag snart har gjort klart min sista traditionella termin vid Luleå Tekniska Universitet inom Civilingenjör Industriell Ekonomi. När sista inlämningen är gjord i början av januari är det bara examensarbetet kvar vilket ligger under vårterminen, om man gör som alla andra. Dock är ju jag den som aldrig vill göra som alla andra, man kommer som inte lika långt då. Så jag bestämde mig tidigt i höstast för att ta ett studieuppehåll till våren. Det låter sjukt dåligt, att ta studieuppehåll när man nästan är klar lixom. Men vänta lite, jag ska inte ligga på latsidan! Då vi inte har någon praktik på vår utbildning och jag har saknat chansen att få komma ut i arbetslivet och testa på vad det är man brinner för och vad det är man vill jobba med i framtiden så började jag leta efter internships. Jag lyckades hitta ett som jag kände passade mig perfekt, vilket jag verkligen inte hade väntat mig! Så jag söker ju det givetvis, samtidigt som jag har tusentals andra möjligheter och bollar i luften så hoppas jag verkligen att det är just det internshipet jag ska få. Då skulle jag få arbeta med exakt precis det jag vill utvecklas inom! Jag skapade kontakter i diverse länder och letade internships, viktigt var att de på något sätt ändå skulle gynna min utbildningsbakgrund så att jag skulle kunna använda mig av de kunskaper jag nu har och kunna differentiera mig från alla andra tusentals i:are. Så en dag i höstas ringer min telefon, och en telefonintervju äger rum med just det där företaget som jag har hittat internshipet på. Intervjun var av en annorlunda karaktär jämfört med de jag har haft tidigare, tidigare har det intervjuande företaget haft approachen "varför ska vi vilja ha dig?" men denna gången var det "vi vill ha DIG, vill du ha oss?". Det kunde alltså inte kännas bättre. Detta ledde till att jag från januari-augusti 2016 kommer arbeta med verksamhetsstyrning och verksamhetsutveckling hos ingen mindre än.....
 
Jag ska alltså göra internship hos Bosch Rexroth! Vilket innebär att i januari går flyttlasset till Örnsköldsvik, mycket fix och trix tills dess! Men jag är säker på att det kommer vara en utmanande period och att det kommer vara så sjukt lärorikt. Behöver jag säga att jag är supertaggad eller? Givetvis får ni hänga med dit också, jag kommer fortsätta blogga såklart :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0