Jägarexamen, åhja!

Ja, nu kan jag väl släppa bomben här på bloggen också. Nu när familjen fått höra och ni som lyssnat på radio idag har väl lyckats lista ut det! Lilla jag håller på att ta jägarexamen, och har hållt på hela våren. Jag har gjort detta i smyg för att kunna överaska mina föräldrar, då pappa varit på mig en hel del och gärna viljat att jag skulle passa på att ta jägarexamen medans jag hade chansen här uppe. Jag har kommit med bortförklaringar om att det inte finns en chans i världen när jag är så upptagen som ordförande för arbetsmarknad, styrelseledamot, jobb på Ica samt 100% studier. Men som vanligt - kan man så vill man! 
 
Teoridelen för jägarexamen är avklarad och godkänd och i vår kommer uppskjutningen att äga rum. Anledningen till att jag åkte hem över Valborg var bland annat för att kunna öva skytte hemma. Så jag slog in mitt jägarbevis i ett paket och gav till pappa i tidig födelsedagspresent, reaktionen var aningen starkare än vad jag kunnat ana. Pappa blev så glad att han blev tårögd och trodde knappt att det var sant. Och träna på hagelskytte fick jag minsann, och bra som tusan gick det!
 
Så de flesta tidiga lördagsmorgnar har under de senaste månaderna tillbringats på Knöppelåsens skjutbana för att träna skytte. Skytte med kulvapen har jag lätt för men hagel har krånglat. Vilket nu har visat sig sitta i att jag använt fel gevär. Så nu, nu minsann! På senare tid har övningen även ägt rum på måndagar och tisdagar så igår när jag var där för att träna hagel- och älgskytte så var radio P4 Norrbotten också där och reportern kom snabbt fram för att ställa frågor. Intervjun sändes 09.35 i morse men kan höras på;
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=98&artikel=6157332
 
Tusan vilken dialekt jag har, och här är den ändå mild.. hahah!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0