On fire!

En fotograf hemifrån har börjat blogga om hur det är att vara brandman i Osby, riktigt intressant! Jag själv har ju utfört precis alla de där sakerna de gör i fem års tid. Kan inte säga annat än att jag saknar stället och den härliga stämningen. En länk till hennes blogg har ni här http://www.nsk.se/fotobloggen/2015/09/17/dimspikar-ocksa/. Så jag lyckades hitta lite bilder från min tid i brandkåren som ungdomsbrandman! 
 

Här är vi på en övning där vi har i uppdrag att elda ner tre hus i Osby.



Ett av husen



Och hus nummer två



Drygaste biten, när man varken kan rökdyka eller utföra andra övningar och det bara är att vänta på att så mycket som möjligt har brunnit upp.


Oftast bara skorstenen kvar, om ens den! Saknar inte brandkåren mindre efter att ha hittat dessa bilder. Så glad att jag har fått erfarenheten och att jag faktiskt varit med i den undgomdsbrandkår som utsetts till svenska mästare tre gånger i rad! Här började min ledarskapskarriär, då jag under mina senare år verkade som gruppchef.
 
 


Kommentarer
Anonym

Så skoj att se! Och tack för länken. 😊
Det är verkligen ett spännande projekt. Hälsn Åsa. Nsk.se/fotobloggen

2015-09-21 @ 22:24:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0