På plats i Ö-vik och Bosch

Ja alltså nu har det ju hunit hända en himla massa i mitt lilla liv och inte tusan har jag hunnit med att dela med mig av allt! Iallafall så hade jag mammi som hjälpte mig att packa ihop lägenheten förra veckan, guld värt verkligen! Speciellt eftersom jag hade en hel del att fixa klart i skolan, och träffa alla "en sista gång" - elller på återseende som jag hellre skulle vilja se det! Så planen vart att ta min lilla pärla Spark till Ö-vik i lördags med hela flyttlasset. Dock så hade Spark andra planer och fick för sig att kappsejsa mitt i rondellen i Luleå i fredags. Så det blev kaosibananas och huxflux stod vi på en bilreparationsfirma - som i slutändan visade sig inte alls kunna reparera eller plåstra om en Golf. Johanna & Simon kom som räddarna i nöden och hämtade en strandsatt Isgran. Aja, det fick bli hyrbil och tur var väl det för inte en chans i världen att vi skulle ha fått plats med en bråkdel av alla saker i min Spark. Mammis extrema packningsförmåga vart verkligen tusenbra.
 
Så i lördags anlände vi i vart fall i Ö-vik och jag blev välkomnad av tyskarna jag kommer dela hus med. Fick verkligen ett varmt välkomnande med tysk specialité! 
I grytan är det rödvin, apelsinskivor och julkryddor. Den vita saken som ligger ovanpå är en "sugar hat", vilket är socker pressat i form av en kon som man häller likör på. Sedan tänder man fyr på sockerkonen som är dränkt i likör . Sedan smälter sockret ner i vinet tillsammans med likören och det blir ljuvligt gott!



Och i söndags kom ingen annan än kusin Anna till Ö-vik för att möta Modo. Brynäs vann över Modo :D


Ja aldrig kan vi va normala samtidigt!


Idag vart alltså min första dag på mitt internship inom verksamhetsutveckling/verksamhetsstyrning på Bosch Rexroth i Mellansel!


Så jag har fått en kontorsplats, med dator, laptop och mobil! 


Och jag har hunnit ta en promenad till centrum efter jobbet för att undersöka gymmet! Det har supersnöat hela dagen och natten!


Bor passande nog bredvid Bosch Rexroth Hallen :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0