Äventyr på gång

Som vanligt händer det saker hej vilt och då är det precis så som jag vill ha det! Från ena dagen i Övik till nästa dag i Stockholm, sen en sväng till Skåne innan jag i lördags satte mig på tåget till Stockholm. I lördags hände vad jag tidigare påstått aldrig skulle komma att hända, jag blev Stockholmsbo! Stockholmare kommer jag nog aldrig varken bli eller lyckas lura någon med att jag blivit, åtminstone inte om det inkluderar att jag behöver prata. Skånskan lyser igenom för lätt🙊 När jag hoppar av tåget på Stockholms centralstation så står mina luleåvänner där och överraskande mottar mig och välkomnar mig till storstaden! Kan man ens ha det bättre? Tänka sig att hela gänget nu är samlat i Stockholm, jag var den sista och nu är vi komplett även här. Magiskt! De hade i hemlighet planerat hela dagen, så först gick vi till Urban Deli och Johanna stannar till vid skylten som pekar upp mot deras takterrassbar. Jag säger något i stil med "Det där skulle du inte säga nej till va?" Varpå hon svarar att det är det som är planen, så vi hängde på takterrassen och käka lunch. Så mysigt och jag säger nu som jag sa då, det går inte att sluta le! Vidare bjöd Alex och Agnes på middag på kvällen, jag kunde omöjligt ha fått en bättre start i storstan.

Johanna behövde hjälp med att shoppa inför hennes kommande bröllop, och givetvis hjälper man till med det. Shopping lixom ;) Vi spenderade 8 timmar på Mall of Scandinavia och hon lyckades hitta det hon letade efter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0