kaosdag

Det var meningen att gå upp tidigt för att plugga hela dagen men efter en hemsk natt så blev det sängen större delen av dagen. Lyckades få i mig lite fruktsallad till frukost och lite ris..


Gick upp ur sängen runt tvåtiden, då lagom matt och med en orolig mage. Vi började plugga lite smått och har gjort det till och från hela dagen. Plugg varvat med att vila i sängen / sova en stund. Jag har i alla fall lyckats få till mina naglar lite bättre, nu är de i princip klara, bara topplack sen är de finito! Jag har lagt till en rand med silverglitter för snyggare effekt. Jag är mycket nöjd :)


Eftersom jag inte varit sugen på mat över huvud taget på hela dagen så hade ingen av oss tänkt på vad vi skulle äta till middag = inget var tinat. Vi funderade på hemkörning men insåg att vi lika gärna kunde gå till Coop och köpa oss varsin fryst färdigpizza. Vi gick dit, stod och valde mellan de olika pizzorna såg jag en golvarbetare som stod med en rulle röda klisterlappar vid köttdisken. Det kunde bara innebära en sak - prissänkt kött! Vi strosade runt lite i butiken medans hon klistrade dit de vackra röda lapparna och var snabbt på plats när hon var klar. Det var som värsta drömhyllan!! Halva priset på lövbiff, entrecôte, pepparbiff, sidfläsk ja det mesta fanns där med en röd lapp. Vi bestämde oss ganska snabbt för att lägga tillbaka de plötsligt osmakande pizzorna i frysdisken och byta ut de mot två paket lövbiff och lite sidfläsk. Efter lite uträkningar har vi kommit fram till att vi inte betalade mer än 9kr/skiva av lövbiffen. Gigantiska och riktigt fina bitar var det med - i stil med elefantöron.


Inte helt oväntat blev det min favoriträtt pommes & lövbiff med sås. Det slank ner lätt som en plätt vilket jag är mycket glad för :)


En riktig lyxmiddag för ca 15kr - det passar Moa alldeles utmärkt bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0