Det börjar närma sig den vita tiden, allt glittrar!



Hela helgen har bestått av endast plugg! I fredags vid kl. 23 var vi så trötta att vi inte visste hur man öppnade ögonlocken. Då var det bara att samla ny energi så vi tog en promenad på området, första promenaden här faktiskt. Lite konstigt när vi ändå bott här i två månader snart :) Passade på att klä oss i våra varma vinterjackor, det var ju trots allt minusgrader! Tim var mycket nöjd med sitt köp av ny vinterjacka :) Vi gick ner till vattnet och möttes av denhär lyckligt fina synen..



.. ISEN HAR BÖRJAT LÄGGA SIG :D Det börjar närma sig en kortare sträcka till skolan alltså! Om nu ryktet om att man lätt går över isen stämmer.. 2,3km blir plötsligt bara 1km :) Tro för kattsingen inte att det var såhär ljust ute bara! Nä man såg inte ens sina egna fötter när man var ute och gick, här blir det verkligen mörkt.

DET SNÖADE NÄR VI VAR UTE! Jag blev så lycklig att jag nästan skulle kunnat storgråta, tänk vad mysigt om det hade lagt sig också :) Jag gjorde en fin glädjedans, kan hoppas på att ingen såg den.



Lördag
Adams födelsedag, grattis!
Dagen spenderades till att plugga, spännande va?! Fixade klart alla matteuppgifter för veckan i fredags så det var bara att ge sig på fysiken, aningen knepigare dock.. Tog en promenadpaus igår också, det gör susen! Aningen kallare var det dock. En riktigt bra energikick när man pluggar (om man nu inte är tillräckligt vuxen för att dricka kaffe, vilket jag förhoppningsvis aldrig blir) är smoothies!



Mixade ihop lite vad jag hade hemma.

Smoothie
Frysta hallon
kiwis
vaniljsocker
havremjölk
floursocker

Supergott!

Till kvällen hade vi bokat bord på Köpmannagatan 16, en liten och mysig restaurang. Har ju hela tre månader idag, WAOW! Haha :) Jag är lycklig, vilket är det viktigaste! Jag bestämde mig för en plankstek med oxfilé och Tim tog pepparbiff.



Maten var riktigt god! Dock är ju jag van vid att äta plankstek på Mando's i Malmö och där får man alltid pommes till så det hade nog varit aningen godare, både för mig och för magen :) Resten av kvällen spenderades med filmtittande bland kuddar och täcken i sängen - hur mysigt som helst!

Föresten så har alla börjat hänga upp julbelysningar, det märks att det börjar närma sig och jag stormtrivs! Snart ska min julstjärna få åka upp också :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0