We don't sleep when the sun goes down

Jag går över vägen och ser bussen köra iväg. Ja så nu sitter jag här på en busshållsplats i Luleå och väntar på nästa som baara gick 20 min senare.

I fredags blev det en tripp till Storheden som sagt! David och hans gamla rumskompis hängde på. Vi besökte både Jysk, Max, Ö&B och Willys. Vi konstaterade ganska snabbt att sängarna på Jysk inte var speciellt sköna, så det blev inget klipp denna gången iallafallen. David blev dock en säng rikare :)
Efter säkert en timmes snurrande på Willys kom vi hem tre matkassar rikare och 600:- fattigare. Fast nu ska vi klara oss hela veckan också har vi fått för oss :) Middagarna är väl planerade iallafall !


Söndag: Pasta & köttfärsås

Måndag: Pasta & pastasås

Tisdag: Kyckling & Wook

Onsdag: Fläskfilé & klyftpotatis

Torsdag: Bambuskott, lök, vattenkastanj & kycklingfilémojs

Fredag: Tacos

Lördag: Mat på IKEA


På fredagen så tog vi oss till badhuset. Jag simmade en sväng, badade ångbastu + vanlig och varken jag eller Tim kunde låta bli att testa vattenrutchkakan som var där. Jag skrek som ett litet barn (fast det är jag ju med), tusan vad rolig den var :D Bättre än dem på Lalandia!! Jag fick för mig att göra krabbcocktail till förrätt (även kallat krabbgojja). Tim var skeptisk och ville inte ha, men rätt vad det var så hade han också en rostad macka med gojja på i sin mage ;)



Till middag blev det fläskfilé, klyftpotatis, smörstekta champinjoner, beasås och min sås. Det var inte liiiiiite gott :D

De svarta klumparna till vänster ska föreställa champinjoner, kameran höll dock inte med :(


Lördagen var det den stora dagen D


LTU 40L(år)



Vi vaknade tidigt och gick upp & gjorde frukost. Min frukost bestod av en omelett med stekt lök, skinka och ost i - riktigt god! Jag lyckades även klämma ner 1,5 baguette med... Vad har hänt med Moa-som-inte-kan-äta-frukost?!


Vi tog oss en powernap som slutade med en ca 3timmars försovning... Vi hade bokat tvättid i samma hus som förfesten skulle va i. Två flugor i en smäll tänkte vi, men det slutade med att jag & Tim förfestade här..



Det var helt okej faktiskt ;) Dock var båda maskinerna fulla & klara när vi kom dit så vi fick lite halvpanik med vi löste det genom att ta ut den enas tvätt och lägga i korgen, snabbt in med vår och hoppas på att ingen kom. Vi hade tur! Så rentvättade lakan och handdukar blev det iallafall :) Tvätten lämnade vi i en lägenhet där för att slippa ta med den till festivalområdet.


Ja hur skulle nu skolan fira att den fyllt år? Jo men en massa band som skulle komma att spela. Bland annat Sahara Hotnights, Movits!, Adrian Lux och Albin Meyers. Vi lyckades missa alla utom Adrian Lux och Albin Meyers. Jag stod längst fram på Adrian Lux (SÅKLART!). Mitt under spelningen går en av arrangörerna upp på scen & ber honom avbryta - brandlarmet hade tydligen gått. Men det märkte ingen för spelningen var för bra ;) Adrian försvinner av scenen och brandlarmet tjuter till och från i sisådär en halvtimme. Ingen rörde sig från dansgolvet trots larmet vilket resluterade i..



Men eftersom STUK tydligen inte är så bra vän med brandlarmet så är det inte första gången det händer när det är party där = ingen rörde sig trots deras tappra försök. Det slutade med att skärmarna släcktes och efter ungefär en evighet så kom Adrian Lux tillbaka på scen!


Under sin spelning går han av scenen, går fram till mig, ger mig en kram för att sedan gå tillbaka upp på scenen igen. Kan inte annat än le när jag tänker på det :D När spelningen börjar gå mot sitt slut tar han sig ner från scenen igen och går längs staketet sådär som artisterna brukar göra ni vet. Han går fram till mig, tar mina händer, ler mot mig och går sedan tillbaka upp på scenen igen. . . . . . Iiiiiiiiiiiiiiiih!


Det blev sedan taxi hem och en påse popcorn innan man somnade :) Hade längtat hela kvällen efter mat på bunkern och igloon, men nädå de var inte öppna :(


Nu har jag hämtat den där förbannade väskan med tvätt som vi lämnade kvar i lördags, några var ju såååå geniala och tvättade handdukarna OCH lämnade dem i lägenheten. Igår fick jag duscha med en litenliten gästhandduk. Hårtorken fungerade bättre ;)


Idag hade jag planerat att simma en tur (ungefär exakt precis just nu!). Men det hade inte min busslycka tänkt sig vilket resulterar i att jag inte alls får simma :(




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0