Helgen i ett naffs!

Nu har jag varit på rymmen igen, precis som ni säkert anat! Under den gamla goda tiden (typ förra veckan ^^) så kunde man blogga från både mobil, dator och iPad men det går ju inte längre... Numera är det bara datorn som duger, vilket försvårar möjligheterna att reseblogga :)
 
Jag har under helgen befunnit mig i Stockholm och haft en ruskigt bra helg med Tim. Jag tog tåget till Sthlm i fredags och kom efter lite försening upp på eftermiddagen. Vi åt lunch på Jensen's, en god oxbit för 49:- passade oss mycket bra!
 
Efter lunchen körde vi till Gröna Lund och spenderade resten av dagen där. Vi åkte tills Tim blev nästintill grön i huvudet, vilket var konstant åkande i ca 4-5 timmar :D Jag har bara varit på Grönan en gång tidigare, då var jag en liten plutt som var på semester med mormor & morfar och kusinerna. Det enda jag kom ihåg var trappan upp till lustiga huset där jag fastnade och inte lyckades komma upp i medans alla andra kom upp så lätt så lätt!
 
Jag fuskade lite och studerade de andra som så lätt gick upp för trappan och till sist kom jag också upp :)


Repetition av Sommarkrysset var i full gång under kvällen, Gry Forsell försökte få till manuset och Peter Settman såg till att folket gjorde hans produktion så bra som han ville ha den!


Som en "paus" tog vi en tur i skrattkammaren som är full med roliga speglar. Skrattljuden som spelades up i högtalarna hade inte behövts, vi skrattade ändå ;) Bjuder på våra vackraste sidor!








 

Lördag
Tanken var från början att vi skulle ut en runda med båten men det ville inte väderprognoserna att vi skulle då de visade regn regn och regn.. Så jag tog Tim på en shoppingrunda och lyckades hitta mer än vad vi vågat drömma om! Han ville ha shorts, jeans och chinos. Han kom hem med tre par shorts, två par chinos och tre par jeans. Lyckad shoppingrunda ! Största delen på rean dessutom, lite erfarenhet har jag allt efter att ha jobbat i affär ;)
 
När vi ätit lunch överraskar Tim mig med att ta mig ut en tur på sjön, vädret var betydligt bättre än vad som utlovats och det blev en kanonmysig båttur runt Djurgården :) Jag fick se Grönan från vattnet denna gången!
 
När vi kom hem från båtturen stod ett överraskande restaurangbesök på tur, fast denna gången var det inte jag som skulle bli överraskad utan Tims pappa som skulle bli födelsedagsfirad :) Det firades på en mycket trevlig fransk restaurang, Bistro Bon. De serverade mycket god mat och tur som jag hade så var allt jag beställde laktosfritt :)

Tims föräldrar


Tims förrätt, sniglar. Kan ni tänka er att tillochmed jag smakade och faktiskt erkände att det smakade okej?! :D

Min förrätt, sparris med hollandaisesås, mumsigt värre! (Det syns på bilden, kunde inte vänta med att smaka..)
 

Tims varmrätt, Gödkalv
 
Min förrätt, oxfilé med pommes, bearnaisesås och tomatsalsa. En fullpoängare!
 

En kula sorbet, en alldeles utmärkt avslutning på en trevlig middag!
 
Efter restaurangbesöket promenerade vi till Nytorget som är en saluhall kombinerad med restaurang och bar. Mycket häftigt!
 

Söndag
Större delen av söndagen spenderades på Centralbadets spaavdelning och takterass! Det var en underbart avkopplande dag med bastubad, bubbelbad, sol och kneippbad. Vi passade på att äta lunch på Vapiano när vi ändå var i stan. Godaste pizzan sen Italien :)
 

Måndag
Dags att åka hem till skåneland igen, men först åt vi lite luch och bakade 40st dumlekakor :)
 
Jag hade tur på tåget hem och hamnade i ett riktigt trevligt sällskap, en så lång tågresa gick plötsligt väldigt fort :)
 

Tisdag
Idag har det hänt grejer kan ni tro! Jag och mamma har varit hos farfar och handlat till honom, plockat 22 liter jordgubbar, ätit thaimat, fikat hos mormor och morfar, silat flädersaft, gjort jordgubbssaft, mosade jordgubbar, jordgubbslikör m.m!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0