Tomteverkstaden

För en veckasen var min favoritkille här, vi tog honom till Lekoseum i Osby. Det är ett museum med de leksaker som BRIO tillverkat genom åren, supermysigt. Så får man leka lite också! Han älskade stället! Nästan lika mycket som jag.

Favoriten var den uppbyggda tågbanan

Här är vi på barbieutställningen. Ju nyare dockorna var desto mindre kläder hade de på sig.. Haha :)

I källaren har tomten sin verkstad där man får se alla tomtenissar sitta & tillverka leksaker till barnen. Det påminner lite om Musse på julafton. Allting rör sig också :) Mitt favoritställe!

Vi såg morfar på video, en video från förr med de som arbetade med BRIO och dess produkter.

Här fastnade moster Moa.. Jag vet inte om det var jag eller Caspian som lekte mest här, haha!

Tadaaa, mitt mästerverk och Caspians favoritleksak - en traktor!

Falsterbo

Förra veckan hann vi med en tripp till Falsterbo också, Bälla och jag! Vi hade det bra, det var både mysigt och roligt. Träffade mycket trevligt folk med :)

Kvällen spenderade vi på Falsterbo Strandbad där vi dansade gärnet :)

Dagen efter glassade vi på stranden och badade i havet!

Givet är en gurka dagen efter!

Rätt vad det var så fick vi sällskap av en gosen hund. Det var hundtricket det kallades för va? ;)
Det var massor med folk på stranden, lite färre var det i vattnet :)

Busungemys!

Mina dagar är fyllda av massa bus med min underbara syster och systerson just nu! Vi har varit ute och plockat svamp, letat spindelnät och tittat på myror. Goare och sötare unge känner jag inte till :) Han envisades med att bära korgen som var på tok för stor och tung..
Lika som bär, fast neeee!

Mamma bjuder på den ena läckerheten efter den andra och jag bara njuter! Det tror jag att vi alla gör :) En del kortspelande har vi hunnit med också, och det går förvånansvärt bra för mig nu. Vi får se hur länge turen håller i sig!
En som verkligen kan laga mat är mamma!

Oldie

Vem kan detta vara?! Fick den mejlad från vännerna i USA. Jag ser ut att ha bus i blicken iallafall ;)

Let's go to the beach

Igår var hela familjen lediga så vi passade på att njuta av det fina vädret och åka till havet & sola! Hur skönt som helst :)

Vid Yngsjö Havsbad

Somiga tår

Har fått låna "snuskboken" av Sofia, men väntar fortfarande på att det ska bli snuskigt. Inget de första 100 sidorna iallafall..

Mamma hade fixat god kasslersallad som vi hade med oss.

När vi kom hem & var klara med allt som skulle donas så frös jag som tusan trots att det var nästan 28°C i huset. En whisky från världens äldsta destilleri värmde gott då :)

Stockholm part 1

Början av veckan spenderades i huvudstaden Stockholm då jag var tvungen att söka visum inför mina utbytesstudier. Mamma var snäll och följde med så vi passade på att lyxa till det med ett par hotellövernattningar när vi ändå var där!

Vi bodde på Nordic Sea Hotell som hade unikt designade rum med fototapet. Lite roligt var det att vi fick den vintriga :)

Första dagen så kollade vi upp allt som behövdes inför den kommande dagen på ambassaden. Vi fixade busskort och kollade vart vi skulle ta oss och vilken buss vi kunde åka. Riggade helt enkelt! Till slut blev vi hungriga och tog in på ett ställe som hade en bra meny och riktigt mysig omgivning. Maten däremot, nä den var då inget vidare! Kommer inte gå tillbaka..
 Segt kött och resten smakade inge vidare..

Vi gick upp tidigt för att hinna ta en tidig buss mot ambassaden. Vi vart så snabba att vi hann ta en  tidigare buss än vad vi hade planerat, det resulterade i att jag kom först i kön utanför ambassaden när jag var där 07.10.

Muren till amerikanska ambassaden i Stockholm

Jag fick ställa mig bakom denna skylten och vänta på att bli insläppt på ambassaden. Jag hade tur och mitt besök gick hur smidigt som helst, jag hade bokat tid till 8.00 och var klar redan 8.10.

Man blev lite nojjig när man läste på skylten och blev osäker på om man verkligen hade med sig alla papper.. Men det hade jag!

Eftersom allt gick så smidit så hann vi ju hem till hotellet och äta hotellfrukost också vilket inte var så dumt!
 Hotellfrukost på Nordic Sea Hotel

En helg på Öland

Har varit på rymmen sen i fredags! Helgen spenderades på Öland med Amanda och besök av David, jag passar på att sammanfatta i bilder.. Roligt hade vi iallfall, haha! Vi körde på känslan.