Rhodosbaby

Vi är framme på Rhodos Horizon Resort!

Ett är som gått snabbt!

Fick just denna bild skickad till mig av Maria! Så hur kan det passa bättre än att hon just nu är påväg hit så vi kan dra iväg en vecka till Rhodos :D

Hahahahahahahahha

Ja nu har den spontana lilla loppan varit igång igen. Inte så oväntat kanske! Varför sitta hemma sista kvällen med föräldrarna när man kan sitta & asgarva ihop åt Dag-Otto och Augustina? Valet vart inte svårt så på fredag ska vi på Humorkalaset :D

Tre dagar

Taggad tjej påväg till stan för att fixa det sista inför resan, kan ju vara bra att ha pengar med sig & lite så! Woop woop 🎉 En mamma-Moa-dag!

Minipizzor!

Bakade minipizzor till föräldrarna när de kom hem från semestern!

Var lat och hade köpt ett pizzakit där jag med hjälp av ett vinglas fixade små rundisar. Toppade med tomatsås, goudaost, prosciutto, soltorkad tomat och färska champinjoner :) Riktigt gott!

Och japp, jag har minsann fått lite färg ;) 🙈

Jag har även kommit fram till att jag aldrig mer någonsin i hela mitt liv ska ta ens en liten klunk celcius igen. Så idag fick löpturen bli med en banan som kick! I värsta motvinden jag varit med om så blev det snabbaste rundan eveeeeerrrrr. Jag är på g nu!

Hon gör det igen!

Runkeeper och Tiesto på Spotify running kan vara det bästa alltså! Så galet taggad! Så inte vände jag där jag skulle vänt och sprungit tillbaka, jag fortsatte minsann - kan bero på att favvolåten peanut butter jelly dunkade i hörlurarna. Nu får jag väl ta tag i all städning som jag skulle fixat med igår, men då hände det roligare saker än att städa. Fast det gör det väl kanske alltid?

Keepin' it up

Väl tillbaka i Skåne blev det en långpromenad för att se om jag kunde hitta någon svamp till middag..

Och det kan man ju säga att jag gjorde! Färskaste svampen man kan få tag i :D

Igår började jag dagen med att springa en sväng, för att sedan köra PW tillbaka med infall av utfallssteg och squats.

Till middag testade jag något nytt; chevre chaud. Himmelskt gott!!!

En snabbis i Luleå!

Ja då det blev en Greklandsresa bokad en sen natt förra veckan fick jag i helgen åka till Luleå för att städa ur lägenheten och ta med mig all packning upp.
Till allas stora förvåning lyckades jag ta mig hela vägen till Luleå helt själv. Och David & Alex miner när jag ringer för att fråga om de har plats i bilen åt mig med från flygplatsen och hem - oslagbart!

Lyckades på egen hand hitta till Ronneby - vilket nästintill ingen tror på haha.

Då jag kör #vägraätamax efter senast jag åt där så blev det en burgare på Oleary's istället.

Och vem ringer mig när jag sitter på Arlanda och väntar på bättre tider om inte självaste Daniel!

Väl hemma dröjde det inte länge innan jag fick sällskap. Och ja det där med att packa upp och städa fick jag göra i morse innan jag tog flyget tillbaka till Skåne, hade ju massa annat roligt att göra när jag väl var i Luleå :)

Och att städa gick väl sådär. Man har ju hört talas om att man kan komma ut ut garderoben - men att komma i garderoben? Hahaha ;) lukta gott från tvål i hallen nu iallafall!

Fröken spontan

Att jag är en mästare på att vara spontan är väl känt sedan tidigare, men de senaste dagarna har jag nog varit duktigare än någonsin på det! Under torsdagsnatten förra veckan bokades Big Slap, hotell och en Greklandsresa sent in på småtimmarna. Nu igår så ringde Sofia och några timmar senare satt jag på tåget ner till Lund för övernattning och idag blir det Lomma beach hela dagen. Bokade även ytterligare en resa igår, ja alltid har jag något på gång ;)

Lyckades av en slump träffa både Ida och Sofia igår :D Bara Bälla som skulle varit med på ett hörn också :)

Gick ut på Stortorget och åt, började såklart med varit glas bubbel!

Sötaste middagssällskapet!

Det blev en mumsig flankstek!

Big Slap 2015

Det har varit en helg fullspäckad med härligheter! Maria kom ner i torsdags och sen dess har det varit full rulle :)

I torsdags kväll började vi med att fira in min lilla "semester", då jag med hjälp av kollegor lyckats få ledigt hela helgen! Det slutade med att vi sent in på natten hade bokat både hotell i Malmö lördag till söndag, bokat biljetter till Big Slap och så kan vi ha klickat hem en resa till utlandet också. Alltid händer det något när vi är igång, Maria och jag!

Vi började fredagen med frukost på konditori

Tog tåget till Malmö där vi mötte upp dessa pojkar! Pontus & Victor som vi pluggat med i Luleå!

Och givetvis så åt vi på Mando!

Eftermiddagen spenderade vi på Ribersborgs kallbadhus!

Och jag visste ju redan att hon är himla bra, men att hon sen ska ha världens bästa godissmak hade jag ingen aning om. Precis ALLT var exakt i min smak. Vi planerade en lugn fredagskväll med godis och film, det byttes snabbt ut mot party!

I lördags tog vi tåget ner till Malmö, checkade in på hotellet, och fixade det nödvändigaste - is och glas!

Så vi kunde förbereda oss på en rikigt bra kväll!

Redo för Big Slap!

Inne på området, taggade till tusen!

Mötte upp Ida, som jag inte sett på evigheter!

Dansade loss till Otto Knows bland annat!

Riktigt taggade och dans-pepp!

Det blev mörkt, och vi lös upp tillvaron!

På något magiskt sätt så hamnade vi längst fram, bästa känslan!

Dimitri Vegas och Like Mike avslutade kvällen på absolut bästa sätt!