Ladies Night in Singapore

När jag berättade att jag skulle till Singapore fick jag direkt frågan ifall jag skulle vara där en onsdag. Det skulle vi ju, och tur var då det för onsdagar är minsann ladies night. Och jäklar alltså! Ladies night fick vi höra innebar att vissa barer och klubbar hade gratis drinkar/entré för tjejer, vissa hela kvällen andra under en viss tid, vissa med begränsat antal drinkar, andra med obegränsat. Lät lite för bra för att vara sant va? Det tyckte vi med, men vi vart ju tvungna att utforska ifall det stämde. Det stämde.... Vi gjorde upp värsta planen för kvällen för att hinna besöka alla ställen vi ville till, vilket var en riktigt bra idé!

Vi började kvällen vid kl.18 på The Exchange där det var obegränsat antal drinkar större delen av kvällen!

Vi gick vidare till Fullerton Bay Hotels rooftop bar Lantern där det var obegränsat antal gratisdrinkar kl. 20-21. Helt underbart ställe med pool och utsikt. Eftersom det goda bara varade till 21 så begav vi oss tillbaka till The Exchange som fortfarande höll igång och vi hann med ett par drinkar till.

Sen var det dags för rooftopbaren i Marina Bay Sands, Cé la vi. Där var det gratis inträde och en alkoholhaltig dryck som erbjöds. Riktigt lyxigt ställe, och jag blev som konfunderad - nu när vi är uppe i byggnaden som man alltid vill ha med i bakgrunden på bilderna, vad ska jag nu ta bild på? Så visa det sig att vi hade utsikt över hela Gardens By The Bay.

Nästa ställe blev 1Altitude, en av Singapores mest kända nattklubbar. Där hade de inget speciellt erbjudande men det var ett måste att besöka stället. Som att dansa on top of the world! Riktigt bra musik och vi var de sista som lämnade när de stängde, då for vi vidare till Bang Bang och var där tills närmare 05 på morgonen. Behöver jag säga att det var en lyckad ladies night? 😉



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0