en fis på tvären?

Eftermiddagen har spenderats med att snacka skit med två killar som också bor här på vandrarhemmet, även dem blivande studenter vid LTU. Tur man har munnen med sig alltså!

Nu sitter jag i receptionen, här är nämligen bäst täckning till det trådlösa. En äldre dam kom innanför dörren, hon gick först åt vänster sedan åt höger. Sedan sa hon att hon inte kom ihåg vart de bodde, hon var trots allt 86 år och hade lite dåligt minne. Efter en stund när hon gått i alla gångar hon kunde tänka sig och ropat "Maaaats, Maaaaaats, är du där?" slog hon sig ner bredvid mig fast besluten om att hennes son nog borde sakna henne någon gång och komma ut för att leta efter henne. Hon berättade att hon hade fått låna nyckeln för att komma ut för första gången så att hon kunde gå ut ock tjuvröka. Men röka gjorde hon då inte så ofta, och hon tyckte inte om det heller. Jag tyckte synd om den gamla damen & gick en sväng för att se om jag kunde hitta ett rum som stämde in på hennes beskrivning. Jag tog henne dit, och visst var det rätt rum! Hennes son bara skratta, hon hade visst lite problem med närminnet. En riktigt söt liten gumma var vad det var!


Inte nog med det......


Just kom det in ett äldre par, hälsade glatt och gick förbi. När de hade gått en liten bit, så pass att de var utom synhåll, hörde jag världens BRAKARE! Jo ni läste rätt, någon av dem släppte en rejäl fis och antog antagliten att ingen anna hörde. Jag var hur nära som helst på att bryta ut i världens gapskratt men hann hejda mig och nu sitter jag här dubbelvikt & försöker hålla skrattet inne. Inte lätt när man är kissenödig samtidigt, DAMN också!


Nu under tiden som jag satt och skrev här så kom det en liten flicka på kanske 3 år som börja prata som tusan! Hon är så söt så jag smälter! "Min morfar har en bäbis i magen. Jag fick ut min bäbis ur magen idag, vill du se den?" och hon har ett gosedjur med polismössa, han håller koll på de andra gosedjuren så de inte dör eller bråkar. Om de gör det så kör han dem till doktorn. Så galet söt! Hennes bäbis kom just, i ett påskägg! hihihiihi :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0