Ansögan om tefällit visum

Hah! Jag glömde ju det roligaste idag! Hittade det välkända formuläret "Ansögan om tefällit visum te Lönsboa" idag. Tänkte att Tim skulle få fylla i det nu när han ska på besök.. Jag bad honom fylla i så mycket han kunde;

(krössa)
( )Gåbba ( )Käring ( ) Glött



Ätternan: Johansson_______________________

Faa-nan: Tim___________________________

Ölla ögnan: __________________________________________________

Söjn (faa då som ä kommna udifrau):Täby______________________

Hå wilöftet a dett hemman?:_____________________________________________

Hå ska du Lönsboa å sköda?:_____________________________________________

Nau hade du måint å råijse hid?:______
Nau råijs du tebaga?___________________



Ja Nä

( ) ( ) Ha du råijst met i dinna da?

Ifali da ble pau frauna, hå kann da va?________________________

( ) ( ) Ä du halta aila lytta?

( ) ( ) Ä du hällörada?

( ) ( ) Ha du söbet meet i dina da?

( ) ( )Ä du tekken sau du ta te tehygge es du skålle rygaihob mä främmat fölk?

( ) ( NÄ) Ä du släjt mä tattarfölk?

( ) ( )(fruntemma) ä du gla ve å släppa te?

Ifali da ble ja pau frauna ä du vajlkommen, allas kånna du lijja jäana

Ble hemma.


Hå manna göga töl du udan å ble ilavåan?_____________

Hå meet swäijla dinna lommeflaska?1liter______(svara i hoijla litra)

(Gåbba) Hå menna frontimma ha du kröbet pau?________

Es du swaate måja an autta, fau du komma ihu å ta mä swäamoa.

Stoaleg pau håsana?________ Stoaleg pau löstännana?____________

Hå ajslabrea ä du?_______________



_____________________
Da maunad å aua.

Tveksamt om han blir beviljad, ännu mer tveksamt om han kommer att förstå ett ord. Lite besviken är jag - jag som trodde jag lärt honom allt jag kunde :(


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0