is på insidan, kokar på utsidan

En blåsig och kall torsdag vare idag ja!
I tisdags efter mattelektionen gick jag och några klasskompisar till studenttorget för att kolla om man kunde byta mattegrupp. Eftersom vår klass är så pass stor så är den uppdelad i två grupper och när vi insåg att den andra gruppen hade läraren som vi ville ha så var det ingen tvekan om saken - vi skulle byta! Sagt och gjort :)
Har insett att jag nästan bara pratar mat hela tiden, kan bero på att det som inte kretsar kring studierna kretsar king vad man ska stoppa i magen! Och mamma, du behöver då rakt inte gå orolig för att jag inte ska få mat i min lilla mage - du borde oroa dig mer för att jag inte har tid att träna. . . . . Det har blivit en tävling mellan mig & Tim om vem som lagar bäst & godast mat :) Storkok blire alltid och frysen spottar snart matlådor på mig när jag öppnar den! I tisdags blev det ett superstorkok med min pastasås (som jag just tog en matlåda och värmde av, är nu alldeles för mätt!)


I onsdags var det dags för matte igen, i den nya gruppen i hopp om att få rätt lärare! Vi kommer in på lektionen och inser att läraren vi ville ha är sjuk = vi får en vikarie. Eftersom alla civilingenjörer läser samma matte nu i början så har snacket gått ganska hett på vandrarhemmet om de olika lärarna. Läraren vi fick passade exakt in på beskrivningen av läraren som Väg & Vatten hade, och visst var det han! Jag lärde mig inte mycket den lektionen heller, insåg att jag lärde mig mer utav att läsa i boken. För övrigt så har vi tre matteböcker. Den största är i hårdpärm, större än ett A4 och väger över 2kg! Den andra väger ca 1kg och är tjock som en julegris. Som ni snabbt kan räkna ut är det en hel del kunskap vi går och bär på om dagarna - synd bara att man inte kunde mata in allt i huvudet och slippa böckerna. Fast då hade kanske huvudet blivit alldeles tungt och trillat av?! Äsch då.. Jag får väl konka vidare på böckerna. Efter mattelektionen så hade vi första föreläsningen i Grundkurs Projekt och Industriell Ekonomi. Det ska bli spännande att komma in på den biten också :) Vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av kursen ännu bara.


Jag och Oskar hade flörtat in oss hos några i klassen & fick dem att boka en tvättstugetid åt oss. Här på vandrarhemmet kostar det nämligen 100Kr för att få en Ica-kasse tvättad. Och då kör de bara en maskin = du kan inte blanda färger :( Vilket vi tyckte var rena rama helgerånet, och alla andra också för den delen! Vi asade vår tvätt med oss till skolan i onsdags för att efter Ind. Ekonomikursen ta en lunch ihop med David. Det blev kinabuffé igen, åter igen åt jag på tok för mycket.. Sedan traskade vi till vänortsvägen och pojkarna med tvättstuga! Medans vi tvättade så passade vi på att plugga matte - smart drag! Helt underbart att få rena underkläder. Jag gick tillbaka till skolan efteråt och tog bussen hemmåt vandrarhemmet. Hemskt att behöva kalla ett vandrarhem för sitt "hem". Fast bättre än att bo på gatan och inte ha något hem alls förståss! Mötte upp Tim vid bussen & vi tog en sväng inom Ica för att inhandla ingredienser till hemmalagade hamburgare :) Sedan blev det matlagning för att efter det plugga matte som tusan! Jag hade egentligen spex på schemat men skippade det för att räkna matte. Matteschemat är lagom lustigt, den andra lektionen skulle vi hinna med att räkna ca 40 uppg medans de kommande lektionerna har ca 5 uppg/lektion. Det är bara att räkna på, det kan ni räkna med!


Idag var det åter igen matte på schemat. Vi fick reda på att den ordinarie läraren (den bra läraren) var sjuk på grund av att hans näthinna hade lossnat = vi kommer antagligen inte få se honom på ett tag! När vi satt i klassrummet i morse och väntade på att läraren/en vikarie skulle komma så kom det in en ny lärare och berättar att vår ordinarie lärare är sjuk och att läraren vi skulle haft som vikarie också är sjuk. Han tyckte lite synd om oss men försökte lösa problemet genom att vi fick lov att vara med på lektionen med hans klass som läser samma matte. Jag skrev fint på tavlan att klassen befann sig i ett annat klassrum och att de var välkomna dit för lite matte. Superbra! Om vi nu inte hade varit sådär extremt många att folk fick trycka in sig i klassrummet, och då hade ändå alla inte kommit. De som kom senare fick helt enkelt vända i dörren! Jag gick när genomgången var klar. Vi var några stycken som satte oss att plugga i ett annat rum, fick en del gjort faktiskt :) Tog bussen hem, värmde lite pastasås och satte mig vid datorn för att kolla om CSN kommit in.

$$$ KATSCHIIIIIIIIIIINGAH $$$


Visst hade det trillat in nästan 13 laxar på kontot! Och nu är de puts väck... De får vila lite på sparkontot vettja :) Min mobil har tydligen fårr för sig att den ska på i pension inom en kort framtid, den börjar bli ringrostig vilket inte alls är okej just nu!!! Den har nämligen fått för sig att den bara skickar sms och tar emot samtal/sms när den känner för det. Är den riktigt elak får jag inte ens ringa :( Internet tillåter den bara när den känner för det också.. Kan kanske bero på att den har hört snacket om att jag vill ha en såndär iPhone?! Fast det ryktas ju om att det ska komma en ny sån snart så då är det inte lönt att köpa en innan dess.


Nu ska jag läsa igenom kapitlet i den enorma matteboken, som såklart är på engelska, för att sedan ta en liten tupplur :)


Vet att det är lite torrt utan bilder, men har man inga så :)


Kommentarer
Anonym

2011-09-03 @ 18:44:14
Anonym

2011-09-03 @ 18:45:56
mormor

du är otrolig till att skriva.är jätteroligt o läsa du trivs verkligen eller hur? vi har det som vanligt jag plockade svamp 4l inte dåligt är det fest nu i kväll? kramar Mormor oMorfar

2011-09-03 @ 18:56:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0