m a t k o m a a a a

Gick och la oss tidigt igår, skulle bara kolla lite på IKEA's hemsida inför lördagstrippen dit. PANG så var klockan helt plötsligt två timmar senare och inte alls så tidig som det var tänkt. Att man sen vaknar en halvtimme tidigare än alarmet - dvs 05.25 och inte kan somna om är super! Men det har varit en bra dag ändå :)

Först matte 8.15 sen hade vi möte med projektgruppen i två timmar. De hade skickat in projektplanen på förra mötet då  när jag låg på vårdcentralen så igår hade vi fått feedback av föreläsaren. Vi hade som tur var bara två saker att ändra på :) Den ena var att vi skulle ändra vår tidsplan så att man kunde utläsa timmar ur den. David som lagt ner tid på att göra ett ganttschema! Men vi fixar & trixar tills hon är nöjd, då är vi nöjda :) Möte med företaget som ska undersökas är också bokat så det känns kanon (Y) Goa bullar!


Efter lite matteplugg blev det bussen till stan & David lurade med oss till Willy's i hamnen. Vi som inte skulle handlaaaaaa handlade bara för 188:-. B l ä ä på det va! Fast vi kom idag fram till att vi var tvugna att tillaga potatisen vi hade kvar för att den inte skulle börja växa. Något kött hade vi inte tagit upp så vi bestämde oss för kassler & hittade en billig liten klump för 39kr/kg. Jag fick ett ryck & fick för mig att köpa ingredienser till lite av varje..


När vi kom hem packade vi om och promenerade till simhallen. Jag simmade 1000m, på bara 2 minuter mer än mitt simhallsrekord där hemma. Vilket jag tycker är helt galet bra för att inte ha simmat något alls sen vansbrosimningen i juli. Jag har inte rört mig på något annat vis heller, så ingen träning alls. Men nu är det andra bullar kan ni tro! Det var hur skönt som helst :) Asade med mig Tim på några längder & när jag fått han att inse att han hade fel teknik så blev det plötsligt mycket enklare att simma! Simhallen i Gammelstad är såååå mysig :)


Sist vi var där (i fredags) så var det jag och en mamma med hennes dotter på kanske sju år i omklädningsrummet. Flickan var väldigt pratglad men mamman hade nog tröttnat på hennes prat och svarade mest med "mm", "aa", "okej". Flickan säger plötsligt "Mammaaaa, när du fyller 1000 år så ska du få en jättepresent!" Mamman svarar med "Åååh". Flickan säger då att "När du fyller 1000 år, då är jag nog 20 år eller nått. Eller nej förresten, jag är nog 25." Hon var så söt! Tyckte synd om henne som hade en så torr mamma bara :(


Nu har vi just lagat mat. Tim kockade medans jag smetade! Det blev klyftpotatis och kassler, riktigt mumsigt :) Medans han...


Så fixade jag...
Vilket skulle bli....


Medans kakan stod i ugnen åts det..


Till efterrätt blev det en riktigt god kladdkaka med marshmallows i...


... som resulterade i en...
... riktigt nöjd Tim!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0