olycksfågeln med tur

De senaste dagarna har varit så klantiga de kan bli! I förrgår när vi var på rummet för att hämta ingredienserna till middagen så blir Tim helt plötsligt blixtstilla. Han har då greppat tag i flaskan med rapsolja, som han inte stängt locket på sist han använde vilket resulterade i rapsolja i en stor pöl på golvet. Fine, bara att torka upp tänker jag! Nä så lätt vare då inte.. När vi väl börjar torka upp upptäcker vi att han fått en ny mörkare nyans på skorna samt att min handväska var full av olja. Jippi ! Nu efteråt kan jag inte annat än skratta åt det faktiskt :D

Gårdagen började med att vi slog en kopp i golvet på rummet, pang sa det så låg den där på golvet i tusen bitar och såg så oskyldig ut. Den fick glatt ligga kvar tills vi kom hem efter skolan!


På lunchen igår så hade jag och Tim bokat in oss på en lunchföreläsning med mästerkocken Simon Laiti. Vi hade turen att va en av de få som lyckades få biljetter, det blev slutsålt samma dag som biljetterna släpptes. Vi blev bjudna på lunch när vi kom...




.. här har jag dock ätit en del, hoho! Men det var riktigt smakligt. Det var en sallad med kycklingfilé, bacon, bulgur, romansallad, rödlök, krutonger, betor samt en god dressing.


Medans han..





.. pratade så hade han en hjälpkock som lagade lite rätter. Vi i publiken fick då små smakprov :) Simon berättade om tips när man lagade mat. Han hade anpassat det efter studenter vilket var kanonbra! På stolen man satte sig på låg det en lista med bra saker att ha i köket. Allt från saker i kylskåpet till tips på redskap.


Som smakprov fick vi en höstgryta, en fiskrätt och en pastaröra..


.. eftersom jag är så galet kräsen var det inga höjdare ;)
Smsade till hon som bor i lägenheten som ska bli min igårkväll. De hade tydligen redan flyttat så om jag & Tim städar lägenheten så får vi flytta in redan på fredag! Det är gaaaaanska lockande att få bli av med det hemska vandrarhemmet (tjäna ca 1400:- på att flytta ut tidigare) och att vi har lägenheten när vi varit på IKEA! Lyckan är enorm :)


Nu ska vi bara komma på ett sätt så vi kan transportera sakerna vi köpt på IKEA till lägenheten. Eftersom vi inte får någon säng förens vi köpt en på IKEA på lördag så får vi nog bo kvar på vandrarhemmet tills söndag. Men det är en vecka tidigare i vilket fall som helst. Helt plötsligt blev det hur mycket som helst att göra!


Jag har skrivit långa listor på vad vi ska handla på IKEA och vad som ska handlas till lägenheten. Jag gjorde en dubbelcheck med listorna på mina studentpresenter, tur var det annars hade vi haft två konservöppnare och en massa saxar^^




Nu är det dags för en omgång matte innan jag tar bussen hem för att börja städa rummet på vandrarhemmet och packa ihop alla saker. Våra saker därifrån ska vi med lyckas transportera på något vis...




Kommentarer
mormor

ja nog har ni att göra!!men förstår att ni längtar till lägenheten.Tror inte du behöver handla så mycket på Ikea. för milde tid så mycket mamma har packat ner.Det blev TOMT i Bösakull!!! Kramar

2011-09-22 @ 19:14:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0