Rumsbyte & städning för 3e gången - CHECK

äta skynda åka buss matte ekonomi plugga plugga plugga projektarbete plugga åka buss promenera äta plugga sova, and then we start it all over again!

Ungefär så känns det som att mitt liv ser ut just nu :) Igår fick det bli en sväng till apoteket då nollesjukan (även kallad förkylning) har förvärrats och nu inkluderar den även hosta! PANG där var helt plötsligt 150 kr borta på medicin... Hoppas mina barn jag kommer få i framtiden är såna som aldrig blir sjuka - fast det finns nog inte. Större chans att jag har hunnit uppfinna mitt levnadspiller innan dess tror jag! Tur att hostmedicinen är så sjukt god :D


Fick ett supermysigt telefonsamtal av en saknad Sofia häromdagen med, kära jissenam vad längesen det är egentligen!! Men i februari så ;)


Har nog glömt att berätta att det just nu bor en riktigt läskig gubbe på vandrarhemmet. Han pratar med sig själv, sjunger högt när han lyssnar på musik i sina hörlurar, har världens roligaste proportioner (kort, tjock och enorma fötter) och är allmänt skum. Visst, det låter nästan som vilken person som helst. MEN - han har gjort att man måste måste måste ha dörren låst på rummet 24/7 - även om du befinner dig i rummet. Häromkvällen när vi låg & tittade på film hörde vi nämligen hur någon vinglade i korridoren & slog i väggarna. Stegen kom närmare & närmare, dörrhantaget trycktes ner och dörren öppnades och in tittar en liten gubbe. Han utbrister i ett "OOJ" innan han snabbt slänger igen dörren och vinglar vidare. Jag övertalar Tim att kika ut genom dörren för att se vem det var. Och vingla kan man ju säga att han gjorde, en måndagskväll sådär, alldeles dyngrak. Att han alltid är hyperstressad kan ju tilläggas också.


Igår fick jag ett sånt där riiiktigt lyckligt samtal! Det var pappa som ringde när mamma var & plaskade i simhallen. Han kom med det helt UNDERBARA beskedet att han har fixat så att Per ska skicka upp EN HEL PALL av mina saker hemifrån. Det kan verkligen inte bli bättre alltså :) Nu borde jag egentligen skriva en lista till mamma med saker som hon ska packa i pallen. Men jag tycker det är roligare att skriva här, hohoho! Lovar att listan ska fixas i morgon ;)


Förövrigt så måste jag ju bara berätta hur duktig jag var igår! Jag åkte till skolan hela fem timmar innan jag hade min lektion, gick på en extra matematikföreläsning och hade möte med projektgruppen! En såndär riktigt givande dag :)


Slog en pling till mormor då jag kom på att jag hade både curry och kycklingfilé i mitt förvar. Och vad blir det? Jo kyckling med currysås såklart :D Det blev enormt gott! Och när vi ändå lagade så gjorde vi lite extra matlådor såklart :D Gjorde sås på all buljong & frös in (Y) Ekonomiska Moa på G !


I morse när jag skulle promenera till skolan och väntade på sällskapet i lobbyn fick jag för mig att titta i korgen som stod på receptionen. Nu har det tydligen införts en ny rutin här, man får inte längre in sin post på rummet. Nu samlas den i en korg. När jag titta ner i korgen hittade jag något alldeles utomordentligt lyckospridande! Överst låg där nämligen ett brev som det stod "Moa Persson" på, och jag såg direkt vilken det var ifrån :D Jag sparade på det lite och öppnade det senare. Tack så jättemycket, tomten i skogen!!!


Efter lektionerna idag så var det dags för det första mötet med mentorsgruppen, en grupp som skapats med en äldre elev som mentor för att hjälpa oss med saker som matematik och fysik. Det kändes riktigt bra faktiskt så det kommer det att bli också! Är lycklig att de ställer upp för oss ettor för att göra vår första studietid om möjligt lite lättare :) Han hade en present till oss också, som nog skulle kunna betraktas som den bästa presenten man skulle kunna få just nu! Han hade nämligen hittat lösningarna på alla problem i vår matematikbok. För de som skrivit boken har nog haft väldigt roligt då de bestämt sig för att endast redovisa de jämna talen i facit . . . . . BLÖÖÖÖ på er!


På väg hem efter några ärenden i stan så får jag ett glatt telefonsamtal! Tim ringer & säger att han pratat med hon som har vandrarhemmet. Han kommer med den lyckliga nyheten att jag får flytta in i hans rum nu är han är ensam i sitt och jag ensam i mitt. Istället för att ha lite saker på ena rummet på ena våningen och lite saker på andra rummet på andra våningen så kan vi nu ha allt på ett och samma rum (Y) Mindre kul var det att städa hela hans rum innan jag ville flytta in. Eftersom de som levt i hans rum inte varit renliga för fem öre så var det en del att städa.....


.. och här är det ändå väl upplockat jämfört med innan...


.. en duktig tim som rensar!
.. detta är bara en bråkdel av alla sopor som slänges! Om jag ska vara ärlig så fyllades en hel sopsäck..


Efter lite ommöblering och mycket städning är vi nu såhär nöjda  :D
Tim sa just: "Moa, jag saknar allt hår på golvet..." När han gick in på toan. Här bodde en långhårig mörkhårig kille ett tag, han fällde värre än en katt & det syntes tydligt på toaletten nämligen :)


Nu ska jag krypa ner i den nästan nybäddade sängen! Ska bli skönt med en 180 säng istället för en delad 90 säng :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0