Storkok på moa-dialekt blir något annat

Förra fredagen tänkte vi steka mina hemmagjorda hamburgare som vi fryst in sen tidigare. Men nej nej nej ! Inte tusan låg de kvar i frysen och väntade på att bli uppätna, de har antagligen hamnat i någon annans mage. Någon som är alldeles för klåfingrig och hemsk. Hoppas det smakade bra iallafallen! Så vi gick till Ica för att lyxa till det med lövbiff & pommes tänkte vi. Neeeeeee inte fanns där väl något annat än nötfärs i butiken, det är utan tvekan den sämsta Icabutiken jag varit i. De har inte ens POTATIS & LÖK i lösvikt. Varannan lök i påsen är dessutom rutten, precis som butiken & dess anställda ;)

Lördagen var det party, förvånande va?! Det var Norrskensröjjet som gällde. En ganska stor sittning.. Maten som serverades var viltskav - vidrigt rent ut sagt!


Tänkte att jag kunde sammanfatta kvällen med lite bilder!
Här tillverkas ett ihopaklipp av en massa filmer som filmats på oss under nolle-p... Jag är frånochmed nu flickan som inte vet hur man uttalar ordet "Gurka"...


Jag och klasskamraten David!


Här visades filmen på storbildsskärm för alla so var på sittningen. Våra Phösare hade tydligen använt spionkamera för att filma oss vilket resulterade i lagom fina klipp ;)
Det gick ganska vilt till!


Efter sittningen skulle vi på mellanfest på samma ställe som vi förfestat på, nämligen hos en av Phösarna. När jag kommer dit upptäcker jag att någon har snott min så väl gömda dricka.. All min Captain var borta! Och därmed var mitt glada humör borta, bussen hem direkt! Trevliga klasskamrater man har . . . :(


På söndagen var vi ett gäng som gick på bio. Eftersom vi numera bor i Norrland så hade vi äran att få se Jägarna 2 en hel vecka innan den släpptes i resten av Sverige - tänk att det faktiskt kan finnas fördelar här uppe ;) Allt annat här är ju segt så de får kompensera det på något vis ;) Filmen var GRYMT bra, ni måste måste måste se den!!! Den var lite halvläskig, tillräckligt läskig för att jag skulle hoppa till så att hela stolsraden i biosalongen märkte det. Men det bjuder jag på :)


Veckan bestod till största delen av plugg plugg och plugg. I ekonomin har vi fått en projektuppgift som vi ska genomföra i grupp. Vi ska lära oss arbeta i projekt och den går ut på att vi ska kontakta ett företag och undersöka om deras styrmedel :) Jag har hamnat i en härlig grupp så detta ska nog bli bra säger sektreterare Moa! Vi hann med två möten under veckans gång. Utöver det är det matte som gäller!


På fredagen lyxade jag & Tim till det......
Vi stekte ryggbiff med smörstekta broccoli, pommes, sky och bearnaisesås. Det var inte liiiiiiite gott alltså! Det var mitt matintag för nästa vecka ;) Till det drack vi såklart lite vin (Y)


Lördagen var det en nattklubb i Luleå som stod på schemat! Först var det förfest hos Jón och Johan, två lyckliga prickar som lyckats hitta ett annat boende än vandrarhemmet :) På nattklubben var det mest I-are och folk från Väg&Vatten, det var en riktigt trevlig kväll! Mest prat & mindre dans - ganska skönt faktiskt.


Nu är det måndag & jag sitter i en tvättstuga och kuckelurar.
Jón & Johan har varit snälla & lånat ut sin tvättstuga till oss, eftersom det fortfarande är apdyrt att tvätta på vandrarhemmet.. Idag är det riktigt kissväder, regnar som tusan och inte nog med det - man kan ju passa på att åska och blåsa lite med när man ändå är igång. Så folk som försöker skydda sig från regnet med paraply bara ser sådär roliga ut när paraplyet ständigt vänds ut och in. Mina röda gumistövlar var ett klart val i morse. Det är verkligen fortfarande lika roligt att hoppa vannplurravann som när man var liten! Hahaha :) Som sällskap i tvättstugan har jag Tim & Prostens barnbarn.


Igår gjorde vi hemmalagad pizza som blev toppengod! Den fick följa med i matlådan idag.. Har fått önskemål om att jag ska laga min pastasås till middag idag så det får det bli! Börjar bli ruskigt hungrig nu, kan hoppas jag inte blir allt för matilsk innan jag får mat i magen ;)


Åh kära jissenam!!!

Jag höll ju på att glömma veckans absoluta höjdpunkter! Så tokigt - som du skulle sagt mormor ;) I förra veckan fick jag ett helt galet underbart bra sms som var ungefär såhär;


Hej Moa!
Hoppas du har det bra där uppe bland lapparna.
Fredagen vecka 7 tänkte vi åka till Corvara i Italien en vecka för
en massa skidåkning och rom & cola. Vill du följa med?
Mvh John



Jag ska med med med såklart! Det lär bli en helt underbart bra vecka med bästa Amanda och hennes härliga familj :)


Det var förförra veckans höjdpunkt. Den där tokiga Amanda hade ju en höjdpunkt att komma med denna veckan också. Hon har nämligen bokat flygbiljett upp hit den 21 oktober :D Som jag längtar! Idag är det en månad och 9 dagar kvar.. Då har vi förhoppningsvis hunnit fixa ihop det litta i lägenheten :)


Nu känns det som att jag bara längtar till en massa saker, jag älskar den känslan! Här kommer en längta-lista;

17/9 LTU 40(L)år
Vet ej datum Mum & Dad kommer upp!
30/9 Inflyttning i lägenheten
21/10 Amanda kommer på besök!
v8 2012 SKIDÅKNING I ITALIEN :D


Kommentarer
mom

Hej min sköna...!

Härligt att livet leker. Skönt att det går så bra att fixa mat o tvätt. Mom kan sucka ut.

Kramar i massor

2011-09-12 @ 17:02:37
Amanda

Åå hur underbart är det inte i sin tråkighet på tåget på väg hem från skolan å se att underbara Moa uppdaterat sin blogg:) anväder nu mitt sista batteri på mobilen för att kommentera med;)



Ses snaaaaaaart!

Saknar dig MASSOR!!



Ps. Fräsig bilden blev, har inte sett den men det lyckades ju hyfsat;) D.s

2011-09-12 @ 17:20:13
Moa

Heej mum!

Ja ikväll ska det sovas i rena lakan :) Pussssss



Amandaaaa!

Jaa det har ju varit lite dåligt med det de senaste veckorna alltså :( Kul att du gillar det gamle! Inte sådär sällsynt bra eller så ;)



Ja snart så skrattar vi ihop igen :D Du är också saknad, alldeles för mycket!



Den blev nice, du kan få alla bilderna när du kommer hit :D Tittar på dem ibland lite då & då (a)



2011-09-12 @ 21:03:34
URL: http://isgran.blogg.se/
Mormor

Hej Moa! Sååååå roligt o läsa´Men vilka fester!!! o så ofta!Allt är som vanligt här.Alltså inga större fester!!I morgon skall vi till Bösakull på middag gott gott.Kramar i mängder.

2011-09-13 @ 16:57:24
Amanda

Mm lite så har det nog allt varit. Klart jag gillar det, det är ju spännande serru :)



Ååå det vill jag gärna! Så jag har något att kolla på när jag saknar dig. Har ju göteborgsbilderna nu och kan inget annat än att le varje gång jag kollar på dem :)

2011-09-14 @ 10:25:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0