Dagen är kommen

Idag är en konstig dag, en sån sak som egentligen aldrig händer en Moa har just hänt. Hon har tagit sig i kragen och promenerat till gymmet, väl framme köpte hon ett gymkort - ja ett gymkort!!! Jag börjar med ett 4-månaders, vågar inte förvåna folket allt för mycket lixom. Att ni svimmar och sånt menar jag. Så det behöver ni inte göra ännu, eller kanske när ni får höra detta.. Första tanken var att jag skulle gå på en crosstrainer i ca 15min, det är det längsta jag lyckats köra innan (för bra många år sen..). När det hade gått 15min så bestämde jag mig för att klara 20min, sen blev det helt plötsligt 25min (jag kan ju inte vara sämre än Tim!). Ojdå, det blev visst mer än så (när det hade gått 25min tänkte jag att jag håller faktiskt inte på att dö riktigt ännu så jag kan fortsätta lite till tänkte jag och spanade på Tim som sprang på som en dåre och inte ens verkade tycka det var jobbigt). Jag var alltså uppe i hela 30min nu.. När klockan hade tickat upp till 33min så var Tim klar, då var jag också det. Det som skulle bli 15min blev alltså 33min, ja jag kan jag också! För er är detta säkert ingenting, för mig är det som att ha sprungit runt halva jorden sen tillbaka igen - nästan.



I morse hade jag och Oliver Case-möte hemma hos honom, vår uppgift i gruppen är att kartlägga de processer som sker i en McDonald's restaurang i Edinborugh. Allt från att man bara beställer en dricka, tills det att man specialbeställer något eller vill ha något som finnns färdiggjort - allt ska gå att utläsa i vår kartläggning. Maffigt men riktigt intressant!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0