Underbara skidåkning

Har haft en helt underbar början på en fantastisk skidsemester! Att köra från Tyskland ner hit till Corvara tog dock lite mer tid än vad vi hade räknat med, det som skulle tagit tre timmar tog tio.På kvällen åt jag lätt den bästa pizzan jag någonsin stoppat i min mage! En Caprissiosa med kronärtskocka på..



Söndag
I söndags åkte vi tillsammans allihopa (jag, Amanda, Alexandra, Daniel, Katharina och John). Vi åkte en runda som går runt hela berget och tar ungefär hela dagen. Sedan tog vi en sväng till en mataffär eftersom jag & Amanda har fått en lägenhet trots att de inte fanns någon tillgänglig när vi bokade, så det var snällt att de gav oss en ändå :) Så vi passade på att laga lite middag Inget mindre än rådjursbiffar med pommes, stekt lök och sallad !

Man måste tänka på att man är på skidsemester, alltså ska maten lagas i skidmundering. Extra praktiskt när det är lök som ska hackas :)


Kryddas med extrem nogrannhet!




Måndag
Igår, alltså i måndags så var vädret ganska kass. Det hade snöat ganska mkt i backarna och det blev uppkört väldigt fort, samtidigt som det snöade småspikar. Några av oss åkte ett halvt åk, några två åk och jag åkte tre åk. Jag har inte ont av att det är dåliga backar, dock sa vi som åkte det sista åket (åken är lååånga) att det började kännas i kroppen att det var på tok för jobbigt så vi vilade också. Vi åkte hem och lagade tacos i min & Amandas lägenhet istället. Det blev hittepåtacos med påhittad tacokrydda, bästa hittepåtacosen jag ätit :)



Tisdag
Idag har det varit STRÅLANDE SOLSKEN och humöret har varit på topp :) Jag & Amanda gav oss av själva och åkte Sellaronda, turen runt berget. Vilka fina åk alltså! Så tokdumma som vi är så tänker vi båda när vi är påväg ner för en backe att "vad konstigt, här är ju gräs mitt i backen och fy vad opistat det känns..". Vi insåg då att vi åkte utanför pisten - bra jobbat! Vi var fulla av skratt hela vägen ner :) Jag passade på att ta en himla massa kort!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0