Vi drar til Malmööö

Idag har varit en alldeles underbar dag! Vid nio tog jag och mamma tåget till Malmö för en heldag med bara mamma och dotter. Vi började med att titta i lite affärer och åt sedan lunch på Malmös bästa restaurang, Mandos. Ni anar inte hur jag har längtat efter denna måltid :D När man äter på Mandos är det nästintill ett måste att äta deras planka som de är så kända för.
 





Efter lunchen tog vi bussen ut till Ribersborgs kallbadhus som är något av det bästa som finns! Man badar först bastu tills man är så varm att man knappt klarar av det längre för att sedan gå ut och doppa sig i havet. Kallbadhuset är byggt på pålar en bra bit ut i vattnet.

För att komma dit får man gå en bra bit på bryggan.


Vädret bättrade sig och solen tittade fram på oss!

Från bastun har man utsikt över Turning Torso och färjorna som går mellan Sverige och Danmark.
 
Det blev fyra iskalla dopp i havet idag, jag kunde ju inte vara sämre än mamma ;) Man känner sig så fräsh och fin när man går där ifrån, alldeles underbart! Jag är glad att mamma har visat mig detta, nu ska jag försöka få dit Tim :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0