lite av varje

För er som inte har kollen så var det kantarellsås som serverades till middagen igårkväll. Kantarellsås plockade med kärlek i skogen i Skåne, vad jag saknar dessa svampturer. Jag skulle tillochmed kunna tänka mig att rensa en & annan, så tokigt är det! Det är annars en ren pina för mig som inte gillar kryp..

Idag har det pluggats såklart, både ekonomi och matte. Vi har kört två gamla tentor nu ikväll. Den sista bestämde jag mig för att göra helt utan att kolla i facit, jag fick Tim att tappa hakan ett par gånger när jag faktiskt hade räknat rätt. Han tittar förvånat på mig och utbrister "Vad går du på för mattedrog? Du har ju blivit helt insane bra!" Jo nu börjar det lätta faktiskt.

Vi gick en sväng till Coop för att handla lite gottis och lite som piggade upp pluggtillvaron. Jag hade nämligen för mig att de hade fint oxkött i form av ryggbiff som hade utgångsdatum i morgon, finfint tillfälle att promenera dit på med andra ord. När vi kom dit hade de till vår besvikelse inte märkt köttet och de gjorde inte det heller, de verkade ha en hel del att göra. Så vi bestämde oss för att promenera dit igen i morgon bitti och haffa åt oss lite mumsigbitar och grönsaker! När vi skulle betala i kassan så var det en utlandsstudent framför oss (kryllar av dem på Björkskatan). Hon frågar kassörskan som är av den äldre generationen på engelska om hon kan betala lite kontant och lite med kortet. Kassörskan gör sitt bästa för att svara men får i princip inte fram ett ord engelska, hon får tunghäfta. SuperMoa rycker in och redar upp situationen och studenten får betala precis som hon vill. Kassörskan tittar på mig med en mycket lättad min och säger "TACK!".

Vädret idag har föresten varit det konstigaste någonsin! I förmiddags var det 19°C varmt på balkongen med strålande sol. På eftermiddagen var det snöstorm.... Vi blev megarädda när hela lägenheten skakar till följt av världens brak, det visar sig vara snön från taket som gett upp och trillat ner, vilket brak alltså!

Jag har gjort en supertokig sak idag också! Jag som bestämt mig för att stanna kvar i Luleå under påsken har nu ångrat mig när jag insåg att jag då skulle få vara här alldeles ensam i en vecka, eftersom tydligen alla ska hem då. Så jag har bokat flyg till Stockholm och tillbringar några dagar där för att sedan åka till kära syster och hennes mysiga familj under helgen. Jag gillar mitt val!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0