rena rama tenta-p

Igår  pluggades det hela dagen, det pluggades så mycket att ingen av oss hade tid att laga mat. Nu när man har flyttat till "storstad" går man bara in på datorn, väljer en pizza så plingar det på dörren lite senare så är pizzan levererad! Kanonbra :)

Dock orkade vi bara en, alltså var dagens lunch fixad :D

Igår ringde farfar och han vet hur man får en att skratta! När han ska berätta om vad han fick till middag så säger han på den grövsta göinskan "ha heeda do kreatu so kryyba pau stranna, do store du veeed". Det han sa var "Vad heter de djuren som kryper på stranden, de stora", det visade sig vara hummer han menade. Alltså hade han smaskat på hummersoppa till middag :) Som jag skrattade!


Även idag har vi pluggat, jag har min tenta i ekonomi på onsdag. Jag gjorde klart hela min sammanfattning igår, sammanfattade en bok på ca 400 sidor på 22 sidor. Bra jobbat alltså! Kan ju tillägga att vi inte har aaaaaalla sidor då, även om det inte är långt ifrån. Idag blev det kycklingfilé & pommes till middag, mumsigt! Lite sorgligt att vi planerat att äta ryggbiff men fått slänga ytterligare sex stycken idag.. MÖG!


Jag fick en snilleblixt och gjorde isglass på kokosläsken istället för att slänga den!


Den blev riktigt god kan ni tro, om än svåräten :)


Nu har min käre just gjort största laddningen popcorn ever! Här ska det inte sluta pluggas på ett tag kan ni tro :)


Sen hoppas jag bara att min älsklingspojke ska krya på sig, sluta ha feber och hosta! Nu ska du ju öva på att gå och prata så du kan det nästa gång vi ses lilleponken <3

Men du lyckas vara söt när du är sjuk också, såklart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0