Romantik på Bistro Norrland

Kvällen igår var heeeeelt underbar! Tim hade bokat bord på restaurangen Bistro Norrland åt oss och vi fick det mysigaste bordet. Han fick mig till att välja kalixlöjrom till förrätt och nu är jag så stolt att jag vågade!
 
Till huvudrätt valde vi båda entrécôte med pommes, rödvinssky, bearnaisesås och tomatsallad. Jag ångrar lite mitt val av kött, kanske skulle valt ryggbiff istället då jag har svårt för slamset i entrécôten. Men vilken mör köttbit vi fick sätta tänderna i! Ryggbiff äter vi ju titt som tätt här hemma så det var gott med något annorlunda :)
 Ett glas gott rött valde vi till det.
Rödvinsskyn var inte så långt ifrån min smakmässigt, så min var nog ganska lyckad ändå!
 

Till efterrätt delade vi på en Crème Brûlée, på tok för lös men smaken den var där! Så nu står en brännare högst upp på Tims önskelista så han kan göra efterrätten själv med det goda brända sockret.
 
Kvällen var helt underbart mysig, vilken pojk jag har :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0