Pengarna fick vingar och flög iväg

Påväg till Salomon Run Mall i Watertown blev vi de första på plats till en motorcykelolycka. Föraren var vid medvetande och klagade endast på smärtor i foten till en början. När han hade suttit upp ett tag så såg vi hur blod började pulsera ut ur hans känga och insåg då att liggandes med foten i högläge var ett bättre alternativ i väntan på ambulansen. Vår buddy Jonathan som körde oss fick larma 911. I väntan på ambulansen körde det förbi en bil (av många) men som frågade om föraren var militär, var ifrån och vart han tillhörde. Det var "häftigt" att se hur militärerna tar hand om varandra här i USA. Föraren fick åka iväg med ambulans men det verkade inte vara några allvarligare skador. Antagligen en fraktur i foten då kängan var intakt men med tanke på blödningen. Jag är glad att jag har mina livräddarkunskaper i ryggraden från alla år inom räddningstjäns och första hjälpen, jag tror det hjälper mig i sånahär situationer att tänka klart osv..


Sämsta bilden men jag ville inte ta en bild på den skadade. De på bilden var bara förbipasserande motorcyklister och kände inte den skadade. Vet inte ens varför de stannade för de stod bara & glodde..

Vi körde vidare till shoppingentrat och vi shoppade loss!

Partybilen påväg!

Shoppingsugna flickor!
 
 
Jag gick bananas när jag insåg att det var 40% rea på hela Hollisterbutiken... OCH det var billigt redan från början, ungefär en tredjedel av vad det skulle ha varit i Sverige lixom.

Skön rea på Hollister!

Här är mina fynd från Hollister & American Eagle.. Fick allt till priset av vad ett par jeans skulle ha kostat mig i Sverige - nöjd flicka!
 

Vi ska ju fortsätta träna är tanken så lite nya träningskläder inhandlades :)
 Aningen bättre priser på det här :)
 
Då jag lämnade min underbara parfym hemma så köpte jag mig en ny på Victoria's Secret..
Inte riktigt samma som den jag har där hemma, men underbart god!
 
 

Nöjda flickor med en massa påsar!



Påvägen hem stannade vi till och gick in i en spritbutik, de hade hur många "Swedish wine" som helst, har aldrig sett förr. Denna var klockren ;)
 
 

Precis som på film med papperspåsarna! Han som jobbade i butiken tyckte vi skulle komma tillbaka snart för vi var så trevliga 
 
Väl hemma spelade vi kort & drack whisky sour, mumsfilibaba!

Mumsfilibaba!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0