Blixtvisit i huvudstaden, Toppenbra!

Min sista kväll hemma hade vi en liten kräftskiva, mamma, pappa och jag! Så underbart mumsigt och gott :D

Dock inte egenkokta denna gång, men det var minsann gott ändå!



06.50 i torsdags tog jag mitt pick & pack och åkte tåg till Stockholm. Fick resesällskap av bästa Emil!



Vädret i Stockholm var på TOPP och det var minsann jag med! Började med en mumsig lunch på Mosebacke :)


Sen tog vi färjan över till Gröna Lund!
 
 

Där jag fick revanch på Lustiga Husets trappa som jag haft mardrömmar om sen jag var kanske fem år och fastnade totalt i den. Det gick aningen bättre nu kan jag säga! 


Något åk i den nya blev det inte, den verkade hur tråkig som helst!



Middag åts det på Fotografiska Grill där ingen mindre än Paul Svensson satt ihop menyn och ja det märktes. VILKEN MAT ALLTSÅ! Uuuuunderbart god. De hade även ett band som spelade under kvällen! 


Sen promenerade vi till Sjöfartshotellets Takterass och drack de godaste Pîna Coladas någonsin! Negrita hade ett evanemang där så drinkarna gjorda på deras rom vart tokbilliga och verkligen HUR GODA SOM HELST. Att de sen spelade precis min favoritmusik gjorde allt bara ännu bättre! 
 
 

På torsdagen blev det först lunch i Hammarby Sjöstad sen vare dags för oss att resa vidare. Hade verkligen MAXAT min packning, två väskor maxlastade PLUS ett handbagage som vägde ton - typ. Lyckades på något mystiskt sätt ta dem med mig på Arlanda Express, man kan allt man vill!



Så det vart bara att ta flyget norrut mot världens ände - Luleå igen! Har en riktigt GALEN höst framför mig. Jag ska fixa!



Kom hem till min lägenhet, ställde av alla väskor och promenerade till Tobias som hade lagat mat åt oss. Lite bubbel till det och kvällen kunde inte varit bättre!




Kommentarer
Roshana

Hur många år har du kvar av dina studier ?

Svar: Hej! Jag påbörjar mitt fjärde av fem år nu :)
Moa Isgran

2014-08-17 @ 22:52:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0