Studieresan till Stockholm 2015 i bilder

Här kommer en bildbomb från Studieresan till Stockholm 2015 som arbetsmarknadsutstkottet anordnade. Vilken lyckad resa! Det var ett pilotprojekt för att se om det är ett event som ska bli återkommande var vår, och efter all den positiva respons från både företag och studenter så kommer det garanterat att bli ett återkommande event. Vi har redan nya företag intresserade till Studieresan 2016! Det går minsann bra nu :) Målet med studieresan var att 30 studenter från LTU skulle få möjliget att besöka relevanta företag på deras arbetsplatser/kontor för att få en bättre insikt i hur det kan vara att arbeta hos respektive företag.

Här är Madde, Malin, Johanna, jag och Anna redo utanför Netlights kontor i Stockholm.



Netlight bjöd oss på lunch i samband med att två utexaminerade I-studenter från LTU pratade om företaget och om hur det är att arbeta där.



Christian och Jacob i full gång med att förklara den lönetrappa Netligt arbetar utefter.



Ett gruppfoto framför deras välkända ikon - Netlighthästen!



Nästa företag som besöktes var Deloitte där vi först fick höra lite om företaget och om hur det är att arbeta på just Deloitte innan vi sedan blev tilldelade ett Case att lösa under en viss tid.



Här är jag i full rulle med att klura på Case med min grupp jag blev indelad i.



Förväntansfulla studenter i väntan på att få presentera sin lösning



















Här redovisar min grupp vår lösning på Caset!



På kvällen styrde vi häng på Vapiano, så här är jag påväg med Johanna och Madde!



Onsdagsförmiddagen spenderade vi hos Christopher Engman på Vendemore med att göra en gruppuppgift som de behövde hjälp med att lösa!



Onsdagseftermiddagen spenderades hos Tieto med workshop där vi arbetade med ett område som de ville ha hjälp med. Så härligt att företagen passar på att verkligen utnyttja den potential vi studenter har och tar nytta av den samtidigt som vi får lära oss mer!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0